WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Bahrajnu
Poniżej prezentujemy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów po sesji kwalifikacyjnej. Jedynie Adrian Sutil jak do tej pory został ukarany przesunięciem o trzy pozycje na starcie za blokowanie Marka Webbera.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
poz. kierowca zespół waga
1. Jarno Trulli Toyota 648,5 kg
2 Timo Glock Toyota 643,0 kg
3. Sebastian Vettel Red Bull 659,0 kg
4 Jenson Button Brawn GP 652,5 kg
5. Lewis Hamilton McLaren 652,5 kg
6 Rubens Barrichello Brawn GP 649,0 kg
7. Fernando Alonso Renault 650,5 kg
8 Felipe Massa Ferrari 664,5 kg
9. Nico Rosberg Williams 670,5 kg
10 Kimi Raikkonen Ferrari 671,5 kg
11. Heikki Kovalainen McLaren * 678,5 kg
12 Kazuki Nakajima Williams * 680,9 kg
13. Robert Kubica BMW Sauber * 698,6 kg
14 Nick Heidfeld BMW Sauber * 696,3 kg
15. Nelson Piquet Renault * 677,6 kg
16 Sebastien Buemi Toro Rosso * 678,5 kg
17. Giancarlo Fisichella Force India * 652,0 kg
18 Mark Webber Red Bull * 656,0 kg
19. Adrian Sutil Force India * 679,0 kg
20 Sebastien Bourdais Toro Rosso * 667,5 kg
* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

292 KOMENTARZY
avatar
xbart

25.04.2009 17:22

0

Robert najcieższy


avatar
Dagonet

25.04.2009 17:22

0

czy waga bolidu kubicy nie jest przegieta? co do toyot - mozna bylo sie spodziewac.


avatar
Qbus81

25.04.2009 17:23

0

No tak benzynka tanieje to i bolidy bardziej tankują. Myślałem, że Vettel jest lżejszy. Red Bull jednak ma solidne autko


avatar
Dawid05

25.04.2009 17:23

0

dobrze...


avatar
Punksnotdead

25.04.2009 17:23

0

hehe, no to Robert najcięższy :D Czyli pewnie na 1 pitstop. Wątpię w powodzenie. Ale mam nadzieję że się mylę :)


avatar
orinocoPL

25.04.2009 17:24

0

czyli Robert zalany pod korek. ciekawe czy silnik wytrzyma po tych cyrkach w czasie q ...


avatar
gelo271

25.04.2009 17:24

0

Kubek prawie ja bombowiec


avatar
Kaka200

25.04.2009 17:25

0

czyli brawn gp już nie na czele


avatar
kamil7671

25.04.2009 17:25

0

to nie wrozy dobrze...bedzie musial odwiedzac boksy i tak 2 rayz ,bo miekkie gumy nie wytrzymaja 20 kolek...


avatar
al_capone

25.04.2009 17:25

0

Wygląda na to ze RK i NH mają bardzo wyraźną strategie. To może się udać, chyba postanowili zaryzykować na maxa. Ciekawe tylko, co z oponami?


avatar
gelo271

25.04.2009 17:26

0

BMW chyba pojedzie na dwa długie pitstopy i jeden bardzo krótki


avatar
Ra-v

25.04.2009 17:26

0

Kubica ma KERS i startuje z czystej strony wiec czje ze kilka pozycji zyska... Najbardzije zdziwlo mnie to ze Hamilton jest zaraz za Buttonem a maja ta sama wage...


avatar
Bmw-Sauber_fan

25.04.2009 17:27

0

a mnie najbardziej dziwia lekkie bolidy brawna. czyzby zostali juz w tyle?


avatar
gelo271

25.04.2009 17:27

0

na 80% oponki w bmw twarde,twarde,miękki


avatar
saint77

25.04.2009 17:28

0

KUB ma dodatkowe zbiorniki paliwa.....?? he.. he..... może i dobrze, ale i tak z pewnością na 2 tankowania. Z taką ilością paliwa start chyba na twardszych oponach...


avatar
Qbus81

25.04.2009 17:28

0

Tego Paliwa Robert ma na pół wyścigu. Czyżby 1 pit? Na twardych gumach to może i ujedzie, ale drugie pół wyścigu na miękkiej... ???


avatar
Alakhai

25.04.2009 17:28

0

Vettel czy Trulli ?? będzie jutro ciekawie :) patrząc na przebojowość Vettel dla mnie małym faworytem


avatar
sielski

25.04.2009 17:28

0

No to sie porobiło brawn juz nie jest tak dobre.... i bardzo sie ciesze... Vettel masakra...ale mysłe ze stac go najwyżęj na drugie miejsce..... ham... wyka na starcie button-a ..... bedzie sie działo i to niezle. KUB .... no jeden stop i to moze dobrze bo przeskoczy jakies pare oczek gdzies stwaiam kolo 9 miejsca bedzie jakie sa WASZE TYPY?


avatar
ericsonnek

25.04.2009 17:28

0

BMW jedzie cysternami, Vettel z czołówki miał najszybszy bolid biorąc pod uwagę jego ciężar. Aż strach pomysleć co będzie, gdy Adrian Neway dołoży do niego ten podwójny dyfuzor.


avatar
Kimi Rajdkoniem

25.04.2009 17:30

0

widać dobrze się zachowuje auto Roberta przy pełnym baku. Dodatkowo ma KERS na pokładzie, więc nie będzie źle na prostych. Sądzę, że taka taktyka może się sprawdzić. Z tym, że sadzę, że pojadą na 2 pit stopy. Pierwszy bardzo długi przejazd na twardych gumach, drugi krótszy na twardych i końcówka na miękkich. Nie wytrzyma połowy dystansu na miękkich jakby miał jechać na dwa zjazdy


avatar
rob7

25.04.2009 17:30

0

Czyli kolejność bolidów: RB5, BGP001, TF109, MP4/24, R29, FW31, F60, BMW F1.09, STR4, VJM02


avatar
kamil7671

25.04.2009 17:31

0

Tak, koniec Brawnow, ale oni tez szykuja wielkie poprawki na Hiszpanie.


avatar
ufolb

25.04.2009 17:31

0

Kubica zalany pod korek - w sumie zadna taktyka nie jest w stanie wiele pomoc, jeden pit stop moze myc uzyteczny w przypadku ewentualnego SC w odpowiednim momencie - chociaz zastanawiam sie jak miekkie opony wytrzymaja. SC na tym torze jest jednak malo prawdopodobny - wiec na punkty bym nie liczyl. Ale mam nadzieje, ze sie myle :)


avatar
lipens

25.04.2009 17:31

0

BMW cysterny hehe


avatar
onetent1

25.04.2009 17:31

0

wyszło mi z obliczeń że Kubica zatankuje na 25 okrążeniu, a Heidfeld na 24. Wyszło mi ułamki, a zaokrągliłem w dół.


avatar
Kimi Rajdkoniem

25.04.2009 17:31

0

Nie wytrzyma połowy dystansu jakby miał jechać na JEDEN zjazd


avatar
Kaka200

25.04.2009 17:32

0

kubica na 35 kółek ma paliwa moze wiec jechac na jeden pit stop


avatar
daniel.dk

25.04.2009 17:33

0

Tak jak sadzilem, Vettel najciezszy z pierwszej 5, takze stawiam jutro na jego zwieciestwo. BMW na 1 pitstop i moze licza na SC? Albo po prostu maja nadzieje zalapac sie do punktowanej ósemki? Hamilton natomiast swietny wynik, przed Rubensem ciezszym bolidem, takze MCL moze sie jescze liczyc, poza tym co mistrz to mistrz:)) Moze podium jutro?? bylo by milo:)


avatar
onetent1

25.04.2009 17:34

0

Kaka200, zapomniałeś o KERS. On waży 30 kilo.


avatar
matetusz15

25.04.2009 17:34

0

Kubica pojedzie na jeden postój w boksach


avatar
Qbus81

25.04.2009 17:35

0

Kimi Rajdkoniem - że się zapytam, a skąd Ty widzisz jak się zachowuje auto Roberta przy pełnym baku???


avatar
Rk3

25.04.2009 17:36

0

Można wywnioskować kilka ciekawych rzeczy. Czyli to Glock miał mieć P1. Brawn czy to charakterystyka toru czy zadyszka? . Ferrari dosyć asekuracyjne podejście, mogli być wyżej. Wg mnie ryzokowna taktyka BMW. Na starcie czeka nas zaciety pojedynek Kubicy z Heidfeldem


avatar
Kimi Rajdkoniem

25.04.2009 17:36

0

29. onetent1: ja pierdziu... Ktoś mu wytłumaczy o co chodzi z wagą i KERS?


avatar
Kaka200

25.04.2009 17:36

0

onetent1 wracaj lepiej na onet niechce mi sie tlumaczyc takim te... o co chodzi z kers i balastem


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 17:36

0

Dawno Piquet nie był nienajcieższy a tu go Robert zmienił. Sutil, Koval i nakajima też cysterny. Brawn istotnie słabiutko. Kubica nie może jechac na 1 pit bo miekie opony nie wytrzymają


avatar
morek151

25.04.2009 17:37

0

widze ze wszyscy o kubicy, barichello potwierdził ze jest beznadzijeny, taka sama waga co hamilton ale miejsce dalej


avatar
matetusz15

25.04.2009 17:37

0

na jeden nie pojedzie bo mu super miękkie opony nie wytrzymają


avatar
kamil7671

25.04.2009 17:37

0

29. onetent1- ZAMKNIJ SIĘI NIE PORUSZAJ TEGO CO BYŁO JUZ TU WALKOWANE 100RAZY!!!!! P.S. Masz adekwatny nick co do twojej wiedzy... aha i jeszcze chcialbym pogratulowac formula1.pl, poniewaz dzis jako pierwszy polski portal podaliscie wagi samochodow:)


avatar
Bmw-Sauber_fan

25.04.2009 17:37

0

taktyka kubicy nie jest taka zla. wrecz przeciwnie. startuje z kers wiec na starcie co zyska. stawiam ze awansuje na 10 miejsce. dzieki dopalaczowi na prostych ciezko go bedzie wyprzedzic i jakby do zjazdu do buksu wyprzedzilby go gora 1 bolid to sa szanse na jakies punkciki


avatar
rzepa9

25.04.2009 17:38

0

BMW na jeden pit stop w obu przypadkach przecież w piątek na treningach mieli długie przejazdy na miękkich oponach Robert bodajże przejechał 13 kółek z rzędu na miękkich oponach w niezłym tempie będzie ciężko ale ....


avatar
Kimi Rajdkoniem

25.04.2009 17:38

0

31. Qbus81: drugi trening w piątek. Czas Roberta osiągnięty podczas długiego [14 okrążeń] wyjazdu. Czasy w poszczególnych sektorach stabilne. Sądzę, że podczas tego wyjazdu był zatankowany na ok 20 okrążeń


avatar
kamil7671

25.04.2009 17:38

0

Kubica rozpocznie wyścig na twardych oponach, a jego samochód będzie ważył prawie 700 kilogramów. Polaka czeka zatem bardzo ciężka pierwsza faza wyścigu – bolid z pewnością nie będzie prowadził się najlepiej, trzeba też będzie uważać na zużycie opon. Niedzielny wyścig liczy 57 okrążeń, a więc teoretycznie możliwa jest strategia jednego tankowania w przypadku obu kierowców BMW Sauber (Nick Heidfeld zatankuje jedną rundę wcześniej). Trzeba będzie tylko wytrzymać nieco ponad 20 kółek na miękkich oponach – końcówka drugiego piątkowego treningu, kiedy Kubica i Heidfeld wykonywali długie przejazdy właśnie na ogumieniu z zielonym paskiem sugeruje, że takie rozwiązanie jest możliwe.


avatar
Kaka200

25.04.2009 17:39

0

40. rzepa9 zgadzam sie z toba w 100% zwlasza ze robert zacznie na twardej mieszance przejedzie ok 38 kólek to zostanie mu 19 na miekkeij i bedzie git


avatar
matetusz15

25.04.2009 17:39

0

słuchajcie on nie pojedzie na jeden pit stop


avatar
onetent1

25.04.2009 17:39

0

Ja myślę że Kubica pojedzie na 2 pit stopy. Na początku wyścigu (do 20. okrążenia) BMW na Safety car, potem zatankują na 17-18 okrążeń, dogoni pierwszą ósemkę (piątkę?), przy pit stopach zbliży się o 1-2 sekundy (zatankuje znów na 17-18 okrążeń), a potem zrobi to co w Australii (nie licząc kolizji) i jest szansa na punkty.


avatar
BigM

25.04.2009 17:42

0

U pikusia pewna część masy to pewnie pampers. Na okoliczność, jakby poszło tak jak zawsze...


avatar
Qbus81

25.04.2009 17:42

0

Kimi Rajdkoniem - a widzisz, o tym nie pomyślałem. Człowiek całe, życie się uczy ;) Tak czy owak jakby nie kombinowali - będzie ciężko o punkty.


avatar
matetusz15

25.04.2009 17:43

0

a jak było w Australi jadąc na miękkich oponach potrafili stracić 6 sekund na okr. a było tam zimniej


avatar
Kimi Rajdkoniem

25.04.2009 17:44

0

to tylko 5 pozycji do nadrobienia do punktów. W Chinach nadrobił 4 mimo beznadziejnego pecha z krzywym nosem


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 17:44

0

A Fisichella na oparach. Ciekawa strategja


avatar
Punksnotdead

25.04.2009 17:45

0

50. jawiemwszystko: Pewnie planuje wyprzedzić wszystkich na starcie :D


avatar
Qbus81

25.04.2009 17:46

0

I nagle onetent1 obudził się cały zlany potem! Jak można zakładać w strategii, że będzie SC?


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 17:47

0

51 Punksnotdead: A potem przyleci smok heheh


avatar
onetent1

25.04.2009 17:48

0

Qbus81, przecież to F1. a po za tym w tym sezonie chyba w każdym wyścigu był SC


avatar
rzepa9

25.04.2009 17:49

0

dzisiaj podawali komentatorzy w kwalifikacjach że zużycie paliwa na torze jest jakieś 2,5kg na okrążenie czyli przeliczając z kersem czy bez Robert ma paliwa na jakieś 37 okrążeń plus minus 1 a dodatkowe 10kg paliwa na tym torze to strata jakieś 0,4 s na okrążeniu może się im to udać nie liczę na cuda ale pierwsza 8 czasem


avatar
Punksnotdead

25.04.2009 17:49

0

52. Qbus81: pewnie pan onetent1 odkrył tajemnicę BMW, Heidfeld rozbije się specjalnie, żeby na tor wjechał SC :D


avatar
kalou2

25.04.2009 17:49

0

KUBICA Jedzie na 1 PIT STOP !!!!! od 56 okr odejmijcie 38 bo na tym zjedzie to zostanie tylko 18 i na nich bedzie na miekich cisnol (niektorzy nawet bedo jak widac dluzej na miekich)


avatar
BigM

25.04.2009 17:50

0

HEI zjedzie pewnie dopiero po Kubim i to może nawet dwa okrążenia. Jest lżejszy (driver) o około 10 kg, więc większa procentowo część masy jego auta - ~696 kg do ~698 kg KUB - to paliwo. Ciekawe też, co pokaże Mark z tego 18 miejsca.


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 17:51

0

Moi drodzy parafianie: oświadczam ze Kubicy nie starczy paliwa na 38 okrążeń tylko na ok 35. Wspomnicie słowa moje


avatar
onetent1

25.04.2009 17:51

0

rzepa9, odejmij jeszcze kers Kubicy, bo z Kersem bolid będzie ważył około 635 kg


avatar
Rk3

25.04.2009 17:52

0

48. matetusz15 Na torze w Australii bolidy potrzebują większego docisku co za tym idzie opony mają mniejszą żywotność. W Bahrajnie sprawa się ma odwrotnie dlatego to dyfuzory nie mają tutaj aż tak wielkiego znaczenia. Kubica i Heidfeld niemal na pewno pojadą na 1 pit


avatar
krystianxp

25.04.2009 17:53

0

wszystko pieknie walka miedzy zespolami wyrownana tylkom chlopakow z bmw mi szkoda, no ale zobaczymy jutro co bedzie


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 17:54

0

58, 60 Boże skąd żeście się urwali. Sto razy już pisano że kierowca + samochód (nieważne czy z Kersem czy bez) zawsze waży 605 kg. To jest niedopuszczalne znowu powtarzać ale do jasnej anielki zrobię wyjątek


avatar
Raven89

25.04.2009 17:56

0

BigM: Czy ty jesteś nienormalny? Waga minimalna bolidu,to 605 kg - w tą wartość wlicza się także waga kierowcy i systemu KERS.Cała reszta to paliwo.Z tabeli można odczytać,że Heidfeld będzie zjeżdżał 1 okrążenie po Kubicy,po średnie zużycie paliwa na torze Sakhir to 2 - 2,5 kg paliwa na kółko.Pomyśl zanim coś napiszesz...


avatar
onetent1

25.04.2009 17:56

0

jawiemwszystko, właśnie bez kersu 605 kg.


avatar
Ra-v

25.04.2009 17:56

0

Ludzie nie karmcie juz trolli tacy jak ten@onetetene czy jak mu tam albo jest prowokatorem albo jest tępy worek kartofli i i tak nic nie zrozumie takze olejcie ich ;) przyjdzie admin to zrobi porzadek jesli juz...


avatar
saint77

25.04.2009 17:56

0

60. onetent1: ty prowokatorze:)


avatar
kalou2

25.04.2009 17:57

0

WLASNIE


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 17:58

0

Kolego z onetu: są ludzie co twierdzą ze ziemia jest płaska i ze piwo to bardzo szkodliwa rzezc, wiec ty se możesz twierdzić ze KERS sie liczy oddzielnie. Tylko zmień miejsce tych wywodów bo tu są ludzie o poglądach mniej kontrowersyjnych.


avatar
onetent1

25.04.2009 18:00

0

Tak pisze na wikipedii: "Zgodnie z regulaminem FIA, waga bolidu wraz z kierowcą, płynami, gaśnicami i kamerami pokładowymi nie może być mniejsza niż 605 kg, stajnie często muszą dodawać balast, aby osiągnąć minimalną dozwoloną wagę". Przecież nie odchudzili bolidu o 30 kg.


avatar
Raven89

25.04.2009 18:02

0

Nie,nie odchudzili go.Po prostu nie mają już do dyspozycji takiego balastu jak rok temu.Dlatego ciężko teraz wyważyć bolid.


avatar
Kaka200

25.04.2009 18:02

0

70. onetent1 ty imbecylu to wyniki z tego ze np kubica ma mnie do dyspozycji balastu ty tepaku


avatar
kalou2

25.04.2009 18:02

0

KUBICA Jedzie na 1 PIT STOP !!!!! od 56 okr odejmijcie 38 bo na tym zjedzie to zostanie tylko 18 i na nich bedzie na miekich cisnol (niektorzy nawet bedo jak widac dluzej na miekich)


avatar
orinocoPL

25.04.2009 18:02

0

kochani spokojnie... przeciez to takie proste... onetent1=koletz... zagadka rozwiazana :p


avatar
adamoslaw8

25.04.2009 18:03

0

Nie podoba mi się ewentualna taktyka na jeden pit stop... Jak nawieje piasku na tor, to będzie krucho, opony będą się szalenie szybko zużywać;/. Dlatego jest to duże ryzyko, z drugiej strony mogą mieć szczęście, jeżeli pojawi się SC w odpowiednim czasie... Tak właśnie jest jak nie ma się szybkiego bolidu, muszą ryzykować i liczyć na jakieś dziwne sytuacje na torze, żeby być w górze stawki... szkoda;/


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 18:03

0

Aby bolid z KERSem ważył nie za dużo wyjmują balast nim wkładają KERS. Proste?


avatar
onetent1

25.04.2009 18:05

0

zobaczymy czy Kubica zjedzie na 25 czy na 35 okrążeniu. Jeśli na po 34 okrążeniu. ja wszystkich przeproszę, jeśli na 24-25. wy mnie przeprosicie. ok?


avatar
[email protected]

25.04.2009 18:06

0

B52MW ;-) Robertowi to nanali do pełna bo po dzieijszych pożarach chyba boją się takowac w czasie wyścigu


avatar
blue57

25.04.2009 18:07

0

Albo spadek formy BGP, albo jestem pod wrażeniem postępów ferrari, renault i maca... wygląda na to, że z peletonu ucieka w tej chwili tylko RBR....


avatar
Kozi091

25.04.2009 18:08

0

Co do waszych opini to kierowca+bolid+kers=605 kg gdyu kersu nie ma to jest ta waga doładowana płytami balastowymi cięzarkami itp. Kubica ma paliwa na ok 35 kółek ale po 1 pit stopie nieprzejedzie tych pozostałych okrążeń na super miękiej gumie ja nie wierze to jest moje zdanie wy oczywiście możecie sądzić inaczej obym się mylił


avatar
blue57

25.04.2009 18:08

0

75. adamoslaw8 szefowe BMW uczą się od FI xD


avatar
Rk3

25.04.2009 18:09

0

Bosze ludzie! balast to są zwykłe ciężarki ktore mozna dowolnie przemieszczac i wyjmowac. KERS powoduje że tych ciężarków zostaje po prostu mniej co jeszcze raz powtorze spowoduje problem z odpowiednim wyważeniem bolidu


avatar
ukarz

25.04.2009 18:10

0

No i jutro wygrywa Vettel


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 18:10

0

onet, ok ja zakład mogę przyjąć, ale ty sie lepiej wycofaj bo sie okaże że przy tobie guma od kaleson to tryskający zdrój mądrości odwiecznej


avatar
blue57

25.04.2009 18:10

0

Jutro kubica zacznie na michelin ecodrive - potrzebują mniej paliwa by dojechać dalej - i przejedzie na nich 45 kółek, a potem założy dopiero miękie gumy ;) Podium jak w banu ;)


avatar
kalou2

25.04.2009 18:11

0

wejdzcie na wm.pl to zobaczycie na ktorym zjedzie KUBICA


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 18:12

0

A moze zamiast ecodrive niech pożyczy skrzydła od RBR


avatar
blue57

25.04.2009 18:12

0

83. ukarz Vettel wda się w walke z Hamem i obaj nie dojadą ^^ Ja typuje jednak Trullego.


avatar
Raven89

25.04.2009 18:12

0

Kozi091: Kierowcy od początku weekendu mówią,że miękka mieszanka nie zużywa się szybko i dobrze sobie radzi w tych trudnych warunkach.Zawodnicy wykonywali długie przejazdy na miękkich oponach,zjeżdżali do boksu i na tych samych gumach kontynuowali jazdę.Gdyby BMW nie było pewne,że uda się pojechać na 1 Pit-Stop,to nie zalewaliby bolidów Nicka i Roberta pod korek.


avatar
mihau

25.04.2009 18:13

0

do wszystkich liczących na SC - o ile to nie będzie jakaś totalna mielonka na środku toru to raczej go nie wypuszczą. Dużo miejsca na zakrętach na wypadnięcie, bariery dosyć daleko od toru... biedy Piquet... będzie musiał się nieźle postarać żeby bolid rozbić...


avatar
blue57

25.04.2009 18:13

0

87. jawiemwszystko niech robi co chce byle zdobył punkcik :)


avatar
onetent1

25.04.2009 18:14

0

ok. to ja zakładam się tylko z jawiemwszystko. Jeśli faktyczne będzie jak ty piszesz, przeproszę cię jutro lub na początku przyszłego tygodnia (poniedziałek-wtorek)


avatar
czes

25.04.2009 18:14

0

taktyka jak zwykle. kwalifikacje nieudane to cysterny wypuszczamy na tor i patrzymy co wyjdzie.


avatar
blue57

25.04.2009 18:14

0

90. mihau piruet ma swoje patenty na to ;)


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 18:15

0

onet, spoko. Raven 89. BMW już miało gorsze wpadki


avatar
blue57

25.04.2009 18:15

0

93. czes ja bym tego nie nazwał taktyką tylko szukaniem farta... jednego mają zdolnego wiec szanse są ;)


avatar
onetent1

25.04.2009 18:16

0

PS. przeprosiny mogą być w temacie, kto wygrał wyścig.


avatar
al_capone

25.04.2009 18:16

0

Tonący cysterny sie chwyta ...


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 18:17

0

blue57. Dla BMW fart to nie trudna rzecz bo HEI ma go zawsze


avatar
Pabloo7

25.04.2009 18:17

0

Ludzie, którzy odpowiadają trollom są jeszcze gorsi od nich. Oni tylko liczą ilu udało im się "złowić". Nie odpisujcie im, to wrócą na onet, gdzie pod postem będą mieli po 50 wpisów ;']


avatar
blue57

25.04.2009 18:17

0

98. al_capone kolejny model BMW będzie ciągnikiem siodłowym ;) podepną ile im sie spodoba xD


avatar
fullbzikaaa

25.04.2009 18:18

0

Co będzie, to będzie. Raczej na zysk pozycji po starcie, aż na 10 miejsce bym nie liczył. Co najwyżej Naka do wzięcia. Kimi i Koval start mają dobry. Toyota jednak nie obroni w wyścigu tych pozycji. Vettel i Hami są dobrzy i mają równie szybki bolidy. Button niby słabo, ale w wyśgigu będzie tankował po Hami. Najwięcej zyskać mogą: Rosberg, Japończyk i Koval. Mają idealną sytuację, aby kręcić okrążenia w chwili jak cała czołówka przed nimi zjedzie na tankowanie. Super sprawa zwłaszcza dla Williams. W tym przypadku nie ma co mówić, że za kimś utknęli, bo cała pierwsza 10 będzie jechała szybko. Czyżby podwójne zwycięstwo Williamsa? Tak się sytuacja po kwalifikacjach zrobiła, że jak przypuszczam, to Rosberg do lidera gdy ten zjedzie na stopa, będzie miał max. 15s straty. To nie wiele. Potem wystarczy wykręcić 4 najszybsze okrążenia i pudło na pewniaka w kieszeni. Ale się porobiło. Oczywiście jak utrzyma tempo pierwszej dziesiątki. Pewnie da radę. Szkoda, że BMW takie słabe. Mogłoby wtedy za Rosbergiem pociągnąć i w sumie na koniec załapać się na punkty.


avatar
Kozi091

25.04.2009 18:20

0

no tak zgadzam się Raven ale już na tym 15 kółku na miękich oponach może bardzo dużo tracić i będzie niebezpiecznie może być powtórka z australi lub podobny pokaz Trulliego z Chin pomietajmy że mięka mieszanka jest dobra ale na 3 pierwsze okrążenia a potem jest coraz gorzej mogą liczyć na sc car choć to może okazać się mylne bo jak wszyscy wiemy pobocza w Bahrajnie cą bardzo duże


avatar
onetent1

25.04.2009 18:20

0

jawiemwszystko, jeśli Kubica będzie miał wypadek lub kolizję przed tankowaniem, nikt nikogo nie przeprasza.


avatar
mcasd1

25.04.2009 18:21

0

no widać ze VETEL ciśnie a nie najlżejszy- a Robertowi podobno jakoś odchudzili bolid o 8 kg tak więc tera wagowo coś jak HEI wygląda i ciekawe jak Robert na starcie wykorzysta KERS i ciekawe co na to NAK??


avatar
Kozi091

25.04.2009 18:25

0

Ja troche z innej beczki moim zdaniem Robert się zmarnuje w BMW przykład mieliśmy tego w poprzednim sezonie od połowy czerwca konstruowali bolid na sezon 2009


avatar
fullbzikaaa

25.04.2009 18:30

0

Kozi091 - to już wałkowaliśmy tutaj 2 sezony. Prawda jest taka, że tylko BMW chciało Roberta. To była ich najlepsza decyzja w historii BMW.


avatar
Kozi091

25.04.2009 18:32

0

Ja troche z innej beczki moim zdaniem Robert się zmarnuje w BMW przykład mieliśmy tego w poprzednim sezonie od połowy czerwca konstruowali bolid na sezon 2009 co zbudoawli to wszyscy widzimy i po biernej postawie BMW na polepszenie bolidu aż tak żeby walczyć o zwycięstwa nie widze przynajmniej w moich oczach.Widzieliśmy w poprzednim sezonie faworyzowanie Heidfelda w Gp Chin Heidfeld nieprzepuścił Kubicy dlaczego ? etn 1 punkt widzieliśmy profesjonalność w Ferrari.Według mnie Robert będzie miał małe szanse na walke o mistrza świata w tym czy w następnym sezonie w BMW a to dlatego że jeździ w Niemieckim Teamie niema tego co jest np. W Ferrari równe traktowanie kierowców i tego w BWM za czasów Kubicy niebędzie.powinien Robert im pokazać ... i iść w swoją stronę i pokazać klasę godnego mistrza i przejsć byle nie do niemieckiego teamu tyle z mej strony.


avatar
Kozi091

25.04.2009 18:34

0

fes 2 części wysłałem ^^


avatar
masaj

25.04.2009 18:36

0

Strategia nie napawa optymizmem. Pewnie w obecnej formie bolidu BMW ciężko o sensowną strategię, ale wolałbym bardziej agresywną. O punkty i tak niezależnie od strategii będzie bardzo ciężko, a oglądanie Roberta w roli zawalidrogi to nie ciekawa perspektywa.


avatar
niebowid

25.04.2009 18:36

0

Mam pytanie,czy wizyta w pitstopie na tym torze jest stosunkowo krotka wzgledem innych,bo jak tak czy 1 pitstop bedzie przewaga?Jesli tak jest, mysle ze nawet 3 stopy dla Roberta bylyby nawet wlasciwsze


avatar
Qbus81

25.04.2009 18:37

0

orinocoPL - jeśli dobrze pamiętam to koletz nas nękał z jakiegoś niemieckiego adresu. No chyba, że jest aż tak złośliwy i przeprowadził się do naszego ślicznego kraju nad Wisłą...


avatar
mcasd1

25.04.2009 18:37

0

Robert w jednym z wywiadów mówił że jeszcze przyjdzie na nich kolej ( BMW SAUBER ) czyżby czuli że w Chiszpanii już może być jakiś ich progres wyników -ja czuję że że Oni na Chiszpanię będą mieli bolid nawet inny z wyglądu trochę od tego -ich taktyka rozwoju może być inna niż reszty czyli nie po trochu poprawki tylko cały nowy pakiet z podwójnym dyfuzorem i KERS i czuję że może wtedy już być ok..


avatar
masaj

25.04.2009 18:38

0

Pozostaje życzyć Toyocie pierwszej wygranej, ale będzie im ciężko.


avatar
krz08

25.04.2009 18:39

0

nie zapominajmy że w wadze bolidów BMW jest wliczony KERS czyli jakieś 30 kg


avatar
Ra-v

25.04.2009 18:39

0

"Chiszpanii" - Bożesz Ty moj...


avatar
masaj

25.04.2009 18:41

0

116. @Ra-v Grunt to konsekwencja ;-)


avatar
mcasd1

25.04.2009 18:43

0

ups stała się pomyłka oczywiście Hiszpanii ......


avatar
Qbus81

25.04.2009 18:43

0

krz08 - kurcze następny - onetent1 to jakaś Twoja rodzina???


avatar
Rk3

25.04.2009 18:44

0

Apeluje do kempy żeby tutaj na forum przeprowadził małą selekcję naturalną czy cuś:)


avatar
andreas89

25.04.2009 18:45

0

zapraszam do ligi http://www.f1-league.aaf.pl/news.php


avatar
fullbzikaaa

25.04.2009 18:45

0

niebowid - łączny czas zjazdu, tankowania i wyjazdu to ok. 25 - 28s


avatar
bulekf1fan

25.04.2009 18:50

0

ale kers wagi bolidow niezmienia jak bolid wzy 605 to tyle wazy z kersem i bez kersu tylko ze bez kersu za te 30kg robi balast wiec bolid roberta walyl 605kg


avatar
niebowid

25.04.2009 18:50

0

fullbzik-dziekuje


avatar
BigM

25.04.2009 18:51

0

@Raven 89: Skąd masz pewność, że oba bolidy z kierowcą, bez paliwa, ważą DOKŁADNIE po 605 kg, tak że wtedy pozostała masa to paliwo? 605 kg to masa MINIMALNA. Sam to napisałeś, więc pomyśl o tym, co piszesz, zanim napiszesz. Chyba że wiesz dokładnie ile ważą auta KUB i HEI i że jest to dokładnie tyle samo, po 605 kg. Podejrzewam od dawna, że BMW w przypadku KUB ma problem ze zmieszczeniem się w tejże MINIMALNEJ masie 605 kg i stąd ciągłe jego obiekcje przed zamontowaniem kers na stałe oraz zapowiedzi Mariana, że główny nacisk kładą obecnie na odchudzenie bolidu. Stąd przypuszczam, że w przypadku HEI, który jest lżejszy o 10 kg bolid z nim waży te 605 kg, albo niewiele ponad, auto Kubiego jest pewnie znacznie cięższe. Nie jest tak, że z balastu poprawiającego rozłożenie masy i prowadzenie auta można dowolnie sobie zrezygnować, byle tylko auto mieściło się w limicie MINIMALNEJ wagi. Zabranie balastu który jest niezbędny, choćby auto miało być cięższe, niż najlżejsze dopuszczalne, może być bardziej korzystne, a nawet konieczne. Dlatego też, ponieważ 10kg różnicy masy kierowcy pewnie nie jest łatwo zgubić, a nie można KUB zupełnie pozbawić balastu, zakładam, że HEI może mieć więcej paliwa, nawet na dwa kółka. Czytaj ze zrozumieniem.


avatar
Qbus81

25.04.2009 18:53

0

Rk3 - bez przesady, to wolny kraj. Gdyby karali za głupotę to co drugi by siedział :)


avatar
el_diablo

25.04.2009 18:54

0

Idąc tokiem myślenia krz08 i tego oneta to Alonso ma max 15kg paliwa :)


avatar
niebowid

25.04.2009 18:54

0

125BigM-najbardziej spodobalo mi sie "Marian"-serio:)


avatar
lukaszw4

25.04.2009 19:00

0

moje typy; 1.button 2.trulli 3.kubica 4.glock 5.vettel 6.barichello 7.heidfeld 8.maylander


avatar
greg3ll

25.04.2009 19:00

0

Z mojego kalkulatora wynika, że KUB ma paliwa na 35,6 okr (przy spalaniu 2,5kg na okr). Zakładając, że 0,6 kółka wystarczy na warm up, to zjedzie po 35. @onetent - emanujesz życiową świeżością. Powiedz, masz więcej niż 16 wiosen?


avatar
Raven89

25.04.2009 19:01

0

BigM - tobie się nie da przetłumaczyć...Poddaje się...


avatar
Slaweczko

25.04.2009 19:02

0

BMW wie że nic nie wie. Nie mając nic do stracenia startując z tak odległych pozycji. W przypadku standardowej taktyki na 3 równe przejazdy raczej by nie podskoczyli za wysoko więc stawia na radykalnie skrajną taktykę. Może coś z tego wyjdzie, tylko co...


avatar
Raven89

25.04.2009 19:02

0

Admini powinni zrobić jakieś testy dla użytkowników.Bo co 3 nie ma o niczym pojęcia a co 5 to analfabeta...


avatar
onetent1

25.04.2009 19:03

0

el_diablo. Mam taką głupią teorię. po prostu alonso chcę po użyciu KERS wyprzedzić wszystkich na starcie. Potem będzie odjeżdżał 2-3 sekundy na okrążeniu. Będzie miał bardziej miękkie opony. czyli podczas tankowania (wleją mu bardzo dużo paliwa) będzie miał 12-18 sekund przewagi i wyjedzie gdzieś na 5-6 pozycji, a potem będzie się modlił się o SC. Druga głupia teoria. Renault zapomniało że teraz trzeba zatankować bolid już na wyścig.


avatar
Troker1979

25.04.2009 19:04

0

jEŻELI ZADEKLAROWANE WAGI BOLIDÓW SĄ NAWET PRAWDZIWE TO SĄDZĘ A NAWET JESTEM PRZEKONANY ŻE KUBICA ZJEDZIE PIERWSZY NA PIT STOP. MYŚLĘ ŻE ABY ZBALANSOWAĆ JEGO BOLID Z KERSEM DODALI WIĘCEJ CIĘŻARKÓW CZYLI JEGO BOLID WAŻY O 2 - 3 KG WIĘCEJ NIŻ 605 KG. w INNYM PRZYPADKU BYŁO BY TO NIE LOGICZNE. kUBICA STARTUJE PRZED NICKIEM MA CIĘŻSZY SAMOCHÓD I CO? BLOKUJE HEIDFELDA? cHYBA ŻE ZESPÓŁ ZAKŁADA ŻE ROBERT CIĘŻSZY I TAK BĘDZIE SZYBSZY, ALE WĄTPIE. TEAM JEST NIEMIECKI A I NIGDY NIE WIADOMO KTÓRY SAMOCHÓD ZATANKOWANY POD KOREK BEDZIE LAPIEJ SIE PROWADZIŁ. A I ZDECYDOWANIE TAKTYKA NA JEDEN STOP. BEZ SENSU BYLO BY WTEDY LAC TYLE PALIWA. LEKKI SAMOCHOD UMOŻLIWIAŁ BY LEPSZE TEMPO I PRZEDE WSZYSTKIM LEPSZY START I BYC MOZE ZYSKANIE KILKU POZYCJI. I Z INNEJ BECZKI. MAMY JUZ CZWARTY WYSCIG. ILE JESZCZE CZASU UPŁYNIE ZANIM SKONCZA SIE TE IDIOTYCZNE KOMENTARZE DOTYCZĄCE TEGO KTO MA ILE PALIWA NA POKŁADZIE MAJĄC KERS CZY TEZ GO NIE MAJĄC?


avatar
marrkj

25.04.2009 19:09

0

Troker nie umiesz pisać normalnie tylko cpslock włączyłeś zapewne po to żeby każdy ciebie zauważył co takiego ciekawego napisałeś. Po to chyba podają wagi bolidów przed Gp żeby o tym dyskutowac jak ci się niepodoba to po co wogóle udzielasz się.


avatar
Ra-v

25.04.2009 19:11

0

@Troker1979 - bzdura... Button tez jest ciezszy od Barichello a jest przed nim - i co zjedzie pierwszy ??


avatar
Dagmara_W

25.04.2009 19:13

0

no Robercik najciezszy.. albo mu to pomoze albo znow bedzie kiepsko ale i tak wyscig bedzie bardzo ciekawy, Trulli ladnie pojechal, zasluzyl.. Vettel tez w czolowce.. oby ferrari i bmw nadgonilo bo rai czy massa chcieliby miec pewnie inna linie startowa


avatar
BigM

25.04.2009 19:16

0

@Raven 89: Chciałeś chyba na chybcika uprościć problem i "błysnąć" informacją na temat minimalnej masy bolidu - w kwestii, która tu była chyba ze sto razy wałkowana - na podstawowym poziomie i z dalszymi smaczkami. Podaj dane i źródło na temat RZECZYWISTEJ dzisiejszej masy obu aut BMW (o ile takie są dostępne), a nie minimalnej, która wynika z przepisów i o której wszyscy wiemy. To przecież punkt wyjściowy do ich porównania.i Inaczej twoja powyższa pisanina jest mało poważna.


avatar
Troker1979

25.04.2009 19:16

0

Nie o to mi chodziło. Denerwuje mnie to że cały czas trzeba tłumaczyć "onetowcom" żę kierowca samochód + kers t= 605 kg ewentualnie ciut więcej by poprawić wyważenie


avatar
Troker1979

25.04.2009 19:17

0

Button pojechał po prostu szybciej cięższym samochodem


avatar
onetent1

25.04.2009 19:18

0

Troker1979, ja nie mam nic wspólnego z onetem. To tylko zbieżność nazw.


avatar
Rk3

25.04.2009 19:20

0

125. BigM nie jest tak jak piszesz. Przecież to jest prosto zrozumieć. Minimalna waga bolidu wlicza masę kierowcy. Bolid nawet z kierowcą waży mniej niż te już słynne 605 kg. od tego jest balast aby ją zwiększyć i po drugie jest od tego żeby odpowiednio rozłożyć go w nadwoziu. Bolidy Kubicy i Heidfelda ważą tyle samo(nie chce mi sie wierzyć żeby było inaczej) z tym że po założeniu Kubicy KERS-U uciekają mu kg ciężarków potrzebne do optymalnego zbalansowania auta


avatar
Troker1979

25.04.2009 19:20

0

Kubicy i heidfeldowi poliwo dolali po kwalifikacjach a i jest to waga deklarowana. Mam pytanko! Można nie podać faktycznej wagi? To jest dżentelmeńska umowa czy precyzują to przepisy?


avatar
rafam

25.04.2009 19:21

0

BigM daj sobie juz z tym spokój. Pzrecież BMW dokładnie wiedzialo ile wazy Kubica. Po prostu jak mu włożą KERS to nie ma manewru z balastem. Na pewno bolid Kubicy nie przekracza wagi 605 kg wiecej niż 2-3 kg (+ kierowca oczywiście) bo poprostu się by to nie opłacało. I skończcie już z tym. Troche logiki


avatar
rafam

25.04.2009 19:23

0

Rk3 najlepiej to wytłumaczył. Prościej sie nie da. Jak ktoś nie rozumie to jego problem.


avatar
blue57

25.04.2009 19:28

0

145. rafam jak mamy skończyć jak też piszesz od rzeczy... 605 to waga z kierowcą i wszystkim bez paliwa... jeśli dobrze Cie zrozumiałem to piszesz, że bolid kubicy Z KUBICĄ nie waży więcej niż 605 kilo +2,3 kilo... Najlepiej dajcie sobie z tym spokój i poczekajcie na wyścig...


avatar
Troker1979

25.04.2009 19:29

0

trzeba też wziąść poprawkę na to że samochód po wyścigu ma ważyć nie mniej niż 605 kg. A kierowca w tak piekielnie trudnym wyścigu schudnie może i z dwa trzy kilo. Pewnie trochę to uzupełnia pijąc napój przez rurkę z bidonu ale pewnie nie w 100 procentach. Kierowcy po wyścigu jadą często poboczem by nałapać jak najwięcej kamieni odłamków na opony. Pewnie waga jest na styk ale jednak te 2 -4 kg zapasu


avatar
Skoczek130

25.04.2009 19:31

0

Oooo, wagi bolidów trochę mnie zdziwiły. Mianowicie dość mierne tempo Brawna. Ale jak Jenson i Rubens powiedzieli, kwalifikacje nie wyszły. Mam nadzieje, że jutro nie darzą nikomu nawet złudzeń, żeby ich pokonać. Drugą rzeczą jest tu oczywiście docisk. Jak wiemy na tym torze takowy nie jest aż tak bardzo potrzebny, przez tak małe różnice. Nadal liczę, że będzie dublet!!!! Robert i Nick totalne cysterny. Oby to pomogło!!!


avatar
masaj

25.04.2009 19:32

0

143. @Rk3 Ostatnie zdanie bym skorygował - Nick ma zawsze do dyspozycji więcej balansu (w tej samej konfiguracji bolidu) bo jest dużo lżejszy, w przypadku konfiguracji z KERSem obaj oczywiście mają mniej balansu do dyspozycji niż normalnie (w tym przypadku procentowo przewaga Heidfelda jest jeszcze większa)


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 19:35

0

UWAGA, AHTUNG, WNIMANIE, ATENSIĄ do wszystkich oneciarzy i analfabetów: WAGI SAMEGO PALIWA: tru - 43,5 glo - 38 vet - 54 but - 47,5 ham - 47,5 bar - 44 alo - 45,5 mas - 59 ros -69 rai - 69,5 kov - 73,5 nak - 75,5 kub - 93,5 hei - 91,3 piq - 72,5 bue - 73,5 fis - 47 web - 51 sut - 74 bou - 62,5 Jasne?????


avatar
blue57

25.04.2009 19:36

0

148. Troker1979 a ten sprite z bidonu nie jest wliczany w wagę bolidu ?? Tzn przed wypiciem... bo jeśli tak to nic z tego ze on to wypije jak i tak trochu wypoci i będzie w ogólnym rozrachunku mniejsza waga...


avatar
blue57

25.04.2009 19:37

0

151. jawiemwszystko po jakiemu jest WNIMANIE?? ;>


avatar
onetent1

25.04.2009 19:38

0

jawiemwszystko ja jeszcze umiem odejmować


avatar
Adrian14

25.04.2009 19:39

0

dupa, dupa i jescze raz dupa za przeproszeniem bo inaczej ok Kubicy powiedziec nie mozna. Owszem bolid......


avatar
onetent1

25.04.2009 19:40

0

a po za ty to tylko zbieżność nazw. Najpierw wymyśliłem onetent1, a kilkanaście miesięcy póżniej założyłem konto na poczcie w onecie. Prawie o nim zapomniałem.


avatar
masaj

25.04.2009 19:44

0

Autosport podaje tak (za wagę startową bolidu przyjmują 608kg ) >>> Driver Q3 time Weight Fuel Stop lap 1. Trulli 1:33.431 648.5 40.5 14.0 2. Glock 1:33.712 643 35 12.0 3. Vettel 1:34.015 659 51 17.9 4. Button 1:34.044 652.5 44.5 15.5 5. Hamilton 1:34.196 652.5 44.5 15.5 6. Barrichello 1:34.239 649 41 14.2 7. Alonso 1:34.578 650.5 42.5 14.7 8. Massa 1:34.818 664.5 56.5 19.9 9. Rosberg 1:35.134 670.5 62.5 22.1 10. Raikkonen 1:35.380 671.5 63.5 22.5 11. Kovalainen 678.5 70.5 25.1 12. Nakajima 680.9 72.9 26.0 13. Kubica 698.6 90.6 32.6 14. Heidfeld 696.3 88.3 31.7 15. Piquet 677.6 69.6 24.8 16. Sutil 679 71 25.3 17. Buemi 678.5 70.5 25.1 18. Fisichella 652 44 15.3 19. Webber 656 48 16.8 20. Bourdais 667.5 59.5 21.0


avatar
Troker1979

25.04.2009 19:45

0

blue chyba masz racje nie pomyślałem. Choć czekaj! Bidon napełniają przed startem jak samochód jest już zważony. Kierowca "chudnie" i pije. Ten liter czy trzy nie mają chyba tak wielkiego znaczenia na speed.


avatar
Skoczek130

25.04.2009 19:51

0

***dadzą


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 19:51

0

153 blue 57wnimanie jest po rosyjsku :)))


avatar
Rk3

25.04.2009 19:52

0

148. Troker1979 Słusznie zauważyłeś. Weź jednak poprawkę że te kg o których mówisz zostają na kierowcy w postaci potu. Oczywiście część wyparuje jednak większość osiądzie na kasku na kombinezonie i na tej ognioodpornej pidżamie:). Na pewno pamietasz 1 wyścig Kubicy w F1.po wyścigu został zdyskwalifikowany za zbyt mała wagę bolidu. W tedy uległa jakiejś awarii GAŚNiCA w jego bolidzie co spowodowało takie a nie inne skutki więc po tym wnioskuje że waga bolidu nie jest wieksza niz 605 kg. Poza tym każdy dodatkowy kilogram powoduje strate dziesiątych częsci sekundy


avatar
leo_

25.04.2009 19:56

0

Mnie wychodzi, że Kubica i Heidf mają paliwa na jakieś 32-33 kółka. Truli (14), GLOCk(12), Vett (18), Button(15), Hamil(15), Barrich(14), Alonso(15), Massa(20), Rosberg(22), Raikon(22), Koval(25), Nakajim(26), Piquet(25), Sutil(25), Buemi(25), Fisic(15), Weber(16), Bourd(21).


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 19:56

0

a tak wogóle niektóre komentarze są na poziomie heheh. A skądinąd wiadomo ze PIQ w bądź co bądź lekkim bolidzie chce wszystkich objechać na 1 kółku a Fisichella zakłada deszczówki...


avatar
tomek83f

25.04.2009 19:58

0

haha i znowu wszyscy spekuluja ile waza bolidy 605 kg to minimalna waga wiec logiczne ze wazy on wiecej niz 605 kg,same opony zuzywaja sie po 0,5 kg kazda wiec juz wam to daje 2kg pozatym rozne inne elementy sie zurzywaja,plynow ubywa olej w silniku sie wypala,hamulce sie scieraja,wiec nie pie.... ze bolid wazy 605 kg


avatar
tomek83f

25.04.2009 20:05

0

jesli nie bedzie zadnej wpadki na starcie i pozniej SC to BMW bedzie mialo calkiem niezla strategie start na twardych oponach az do pierwszego tankowania a potem te super miekkie oponki jesli by wystraczyly na kolejne 20 kolek+np neutralizacja po ich tankowaniu moze byc bardzo korzystna


avatar
leo_

25.04.2009 20:08

0

Kużwa, wychodzi mnie tyle, co 157masaj. Ja przyjmuje: średnio 610 kg, spalanie ok. 2,6 kg (ok 0,5 kg paliwa na każdy km toru). No, Vettel bdb, znowu główny pretendent do zwycięstwa? RedBull na prawdę zrobił dobry bolid . Sądząc po czasach w kwalifikacjach, rzeczwywiście BGP już nie najlepsze. A BMW, juz nawet srednio 1,2 sek straty do najlepszych !!


avatar
przemek12

25.04.2009 20:12

0

Suche przeliczania nie odbijaą sie tak samo jak w wyścigó bo jest różne tępo i takie tam


avatar
przemek12

25.04.2009 20:15

0

A co do RedBull to podobnoie jak inne teamy prawie niewidoczne w 8 zrobiły duży krok do przodu


avatar
rzepa9

25.04.2009 20:16

0

jeśli chodzi o Kubice i kers jest powiedziane że minimalna waga bolidu wynosi 605 kg czyli na okrągło licząc Robert zawsze mówi że jakby był o 10kg lżejszy to jeździłby zawsze z kers czyli reasumując nie jest powiedziane że bolid ma ważyć bez kersu 605 czyli na przykładzie haidfelda może być tak że on+bolid+kers ważą 605kg czyli jak twierdzi Robert może przypuszczalnie ważyć 615kg z kers czyli po przeliczeniu wychodzi jakieś 33 okrążenia jutro do pierwszego tankowania o jakieś 4 mniej jak haidfeld


avatar
saint77

25.04.2009 20:17

0

A po jutrzejszym wyścigu wszystkie te nasze kalkulacje wezmą w łeb:) Jedyne pewniaki są takie: 1. Nakajima wjedzie w Kovala albo Kimiego przy starcie i zakończy wyścig. 2. Piquet zakończ wyścig na poboczu zakrętu nr 4 gdzieś między 20 a 30 okrążeniem. A jak wszystko pójdzie mniej/więcej jak w Q to w typowaniu będę miał z 40pkt:)))


avatar
blue57

25.04.2009 20:21

0

Szkoda, że Kubica jedzie z taką wagą, chciałbym zobaczyć jego start z KERSem przy wadze 650 kilo... Wogóle gdzie te starty sprzed 3 lat (monza - objechanie massy i hei ) - do dziś oglądam z łezką w oku... :(


avatar
przemek12

25.04.2009 20:23

0

Miejmy nadzieje ze te czsy kiedy Robert wszystkich objeżdzał na starcie wkrótce wróca


avatar
rzepa9

25.04.2009 20:24

0

zgadzam się z Troker1979 jedyny mądry chodzi tylko o to żeby mieć jak najwięcej kilogramów żeby jak najlepiej wyważyć bolid bo różnymi względami wychodzi na to że każdy z bolidów waży mniej więcej ok 605-610kg tylko w przypadku Roberta jest mniej tych kilogramów do rozłożenia w bolidzie i tyle bolid może się gorzej prowadzić jest inne zużycie opon itd.


avatar
Rk3

25.04.2009 20:25

0

164. wywołałeś mnie do tablicy. Czy sądzisz że kierowcy dojeżdżają do mety na oparach paliwa? . Do tego tak jak kolega wyżej pisał na okrążeniu zjazdowym nabierają z pobocza kamyczki i kurz które przylepiają się do rozgrzanej opony jak do czekolady. Niech kolega zrozumie że każdy kilogram więcej powoduje straty czasowe.


avatar
leo_

25.04.2009 20:37

0

No i BMW 8 siłą, wyprzedza tylko FI i TRoso (FI przed TRoso, średnio). McLaren i Ferrari : 4-5 - za Toyotą, BGP i RedBullem (pomijajm pechowego Webera). BMW 1,2 sek straty do Toyoty i juz ok. 0,5 sek do Ferrari i McLarena !!!


avatar
rzepa9

25.04.2009 20:40

0

my się tu zastanawiamy ile waży bolid z kersem ile kto ma paliwa a przecież jakby BMW nie spartoliło bolidu na sezon 2009 i przygotowało coś co osiągami dorównywało by RED BULL , BROWN GP czy TOYOCIE to byłoby wszystko jedno ile waży bolid z kersem czy bez bo i tak Robert byłby wstania to wszystko zniwelować a tak przeliczenia ile kto waży i czekanie na cud lub zbieg okoliczności w wyścigu zobaczymy w BARCELONIE może tam nastąpi przełom tej kompromitacji BMW


avatar
many123

25.04.2009 20:44

0

A mnie interesuje dlaczego Robert nie chciał się zakwalifakować do Q3 ,przecież w 3 treningu wykręcił 133.195 co bez problemu pozwoliłoby mu na wejście do Q3,mam nadzieje że to strategia która pozwoli zdobyć Robertowi dobre miejsce....


avatar
kondzio

25.04.2009 20:50

0

Sorry, że tak z gruszki ni z pietruszki, ale wróciłem z wyjazdu jestem wykończony, tylko proszę napiszcie, cy Kubica ma KERS czy nie.


avatar
saint77

25.04.2009 20:52

0

kondzio: ma... ale niewiele mu to daje.


avatar
tomek83f

25.04.2009 20:52

0

z kersem czy bez bolidy waza tyle samo


avatar
david9

25.04.2009 20:54

0

No i tak jak myslałem. Toyoty lekkie pewnie wystartują na miękkich oponach i beda sie starali odjechac Vettelowi ale bedzie ciężko. Co do reszty troszke gorsza dyspozycja Brawna, Ferrari troszke sie poprawiło. Kubica zatankowany na maksa ale niewiem czy to ma jakikolwiek sens.Cięzko bedzie liczyc na Safety Car a w czołówka tak mu odjedzie tak ze o punktach niebedzie mowy. Moim zdaniem takie tankoweanie to błąd. Na tym torze jest pare mijsc do wyprzedzania a Robert ma teraz KERS więc lżejszym i szybszym bolidem zyskałby pare pozycji w wlce. Tak bedzie sie tylko bronił i moim zdaniem jutro możemy byc swiadkami "pocągu Kubicy" słąbe tempo ale cięzko bedzie go wyprzedzic przez KERS.


avatar
tomek83f

25.04.2009 20:55

0

many123 to wszystko zalezy od warunkow na torze od ilosci paliwa itp pozatym pewnie byloby lepiej gdyby radio dzialalo bo tak to jest jazda na omacka


avatar
tomek83f

25.04.2009 20:58

0

david9 nie koniecznie bo moze sie okazac ze ciezszy bolid bedzie sie lepiej prowadzilpozatym gdy wszyscy beda zjezdzac na pierwsze tankowanie to BMki powinny jechac dobrym tempem


avatar
fullbzikaaa

25.04.2009 20:58

0

177 many123 Robert ma autko jakie ma i tyle. Raz lepiej czuje to autko raz gorzej. Balansik to podstawa. Jakie miał problemy, to w wywiadzie mówił. Póki co, to ujeżdża to autko a nie jeździ nim. Niemcom udało się wyhodować prawdziwe mustangi pod maską.


avatar
many123

25.04.2009 21:03

0

tomek83f i fulzbik sorki ale ja się trochę pomyliłem patrząc na czasy ,nie zwróciłem uwagi na to że pierwsza 10 miała 132.??? i odrazu pisałem.Mój błąd ,czyli bez SC będzie ciężko jutro


avatar
tomek83f

25.04.2009 21:07

0

swoja droga to ciekawe gdzie uplasowalby sie Kubica majc tyle paliwa co Toyoty mysle ze byloby wyzej ale az tak wysoko,pewnie w BMW o tym wiedzieli i dlatego zatankowali pod korek,nie majac duzo do stracenia, amoze licza na burze piaskowa hehe


avatar
288399

25.04.2009 21:09

0

nie jestem mega fanem kubicy ale poprostu uważam że ma chłopak talent i mógłby go rozwinąć i regularnie stawać na pudle, pytenie tylko czy w bmw mu sie to uda. Mimo wszystko zmiana zespołu to nie byłby dobry pomysł. Po zawalaniu końcówki poprzedniego sezonu spodziewałem się "czegoś więcej" powiem nawet że myślałemże bmw będzie grało pierwsze skrzypce a tu dupa. Mimo wszystko mam jeszcze nadzieję że nowy pakiet aerodynamiczny coś zmieni.


avatar
fullbzikaaa

25.04.2009 21:10

0

1 pit stop na niewiele się zda. Sam Glock po 12 okrążeniach zyska nad BMW jakieś 20s Potem zjedzie na 2 stopa po 10 okrążeniach od tankowania BMW. Czyli wykręci po tych 10 okrążeniach jakieś 30s przewagi minimum. Cudu nie będzie. Cud mogą sprawić Rosberg i Koval. Mają porównywalne autka do czołówki. Oczywiście Vettel i Button. Barrichello raczej ma jechać na punkty dla zespołu, a nie dla siebie.


avatar
Bareq

25.04.2009 21:20

0

No to BMW ma choć częściowe wytłumaczenie, oby ta strategia zaowocowała jutro jakimis punktami


avatar
dejwnml

25.04.2009 21:22

0

Nie mówcie że nie ma szans na Safety Cara. Zawsze jest taka szansa póki na torzę są PIQ, NAK. :)


avatar
jaro m6

25.04.2009 21:22

0

many123 hmmmmm zstanawiam się nad tym od rana, bmw ma niekonwencjonalene programy treningowe ale tego nie czaję.


avatar
dzm

25.04.2009 21:22

0

ja juz czekam na nowy sezon................bida straszna........


avatar
Bareq

25.04.2009 21:25

0

dzm, skad taki pesymizm? w koncu cos nowego sie zaczeło dziać ;-)


avatar
Ra-v

25.04.2009 21:27

0

@ jaro m6 - po prostu BMW na treningu walczy o PP a w kwalach sobie spokojnie bolid ustawiaja... ale tak na serio to nie wiem jak mozna taki numer odjechac zeby w treningu byc szybszym o pare dzieisatych niz w Q2...


avatar
F1patrol

25.04.2009 21:34

0

Jedno jest pewne, Kubica dobrze zrobil ze podpisal tylko roczny kontrakt z BMW ( i nie ważne czy czuł pismo nosem czy po prostu nie chciał sie wiązać z Doktorkiem i proHeidfeldowska s-ką ). Teraz ma caly sezon na obserwacje temów i wlasciwy wybór, bo niezależnie od postawy w tym sezonie jest na chwilę obecną w pierwszej 5tce kierowców F1 i każda licząca się stajnia chętnie zatrudni takiego konia jak RK. Może z ALO spotka sie w Renault ?? ( bo piruet niedlugo bedzie taki zakrecony ze zacznie pod prąd jeździć ) Naprawdę trudno dziś wyrokować bo sezon dopiero się rozpoczyna na dobre... Jutro życzę sukcesu Toyocie, tyle skośni kasy wpompowali że im sie należy :) Po 1pit stopie spadna, ale maja szybkie auta i jak nie utknąpo tankowaniu za jakimś żłówiem to szansa na dublecik jest, 3ci będzie HAM...


avatar
skylinedrag

25.04.2009 21:36

0

Hamilton będzie na podium. Kubek jak przeskoczy o 3 oczka do góry naturalnymi sposobami to będę zadowolony


avatar
kondzio

25.04.2009 21:48

0

Ogarnąłem się trochę w temacie. Pamiętam jak już ludzie pisali po 2 GP, że Brown ma już tytuły w kieszeni itd itp. ;) Ludzie opanujcie się proszę :) W Hiszpanii Kubica dostanie super bolid z KERS i poczwórnym dyfuzorem i wygra i już zaczniecie pisać, że BMW ma tytuł w kieszeni? Pięknem F1 jak w większości sportów jest nieprzewidywalność i czynniki losowe. Więc żeby się dużo działo :)


avatar
Budyn_F1

25.04.2009 21:49

0

Kubica ma najciezszy bolid to znaczy ze dluzej zostanie na torze i bedzie mogl latwiej wyprzedzic przeciwnikow.


avatar
rally_fan

25.04.2009 21:52

0

@fullbzik: taktyka KUB/HEI nie ma na celu dogonienia Glocka ani raczej nikogo z czuba. Tu chodzi o zdobycie jakiegokolwiek punktu.!


avatar
rafekf1

25.04.2009 21:53

0

Teoretycznie jest możliwe że Robert z Nickiem pojadą na jeden pit stop. Inaczej nie widziałbym sensu zalewnia ich pod korek. Szkoda tylko, że obierają takie strategie. To świadczy tylko o tym, że w tym sezonie pomimo zapowiedzi są po prostu słabi :( i doskonale zdają sobie z tego sprawę. Czyli Kubek startuje na twardych gumach, może zyska na starcie kilka pozycji, a może straci bo nie zapominajmy, że z tyłu dużo lżejszy Webber w dużo lepszym bolidzie ...... zjeżdża na pit stop ok. 20 kółek przed końcem po miękkie gumy i resztę paliwa ...... tylko na której pozycji zjedzie?? Uważam, że w tym wyścigu KERS, to dobry pomysł i przy odrobinie szczęścia może pomóc BMW w walce o punkty. Oby nie było żadnych awarii !! Jeśli jednak miałbym być realistą, to jednak obawiam się, że tak ciężki bolid w połączeniu z jego kiepską konstrukcją spowoduje, że ci kierowcy na starcie przed Robertem błyskawicznie odjadą i nawet KERS nic na to nie pomoże .... obym się mylił !!


avatar
darecky3

25.04.2009 21:54

0

oj temat KERSu byl tak dlugo walkowany przed rozpoczeciem sezonu ze juz mdli powoli od tego slowa. Fajnie ze wiele nowych ludzi tu na stronce ale niestety malo takich co odrobili prace domowe z zakresu o ktorym mowa no i oczywiscie minimalnej wagi. Po pierwsze to matematyczne wyliczenie na ile kolek maja samochody paliwa jest mozliwe plus minus 1 okr. dopiero po pierwszym tankowaniu. Po drugie okreslenie minimalnej wagi samochodu jest latwe bez systemu KERS u lekkich kierowcow i jest ono przepisowo 605 kg plus zapora bezpieczenstwa wagowego wynoszaca 2-3 kg (dyktowana telemetria samochodu na wlasciwy tor i setup) gdyz dolozenie obciazenia pozwala rozlozyc optymalnie balas (kilkadziesiat kg). W przypadku uzycia systemu KERS dopuszczalna minimalna waga rowniez nie przekroczy 605 kg lecz zapas do dociazenia samochodu jest wiele mniejszy. Dlatego kierowcy na sile ida w kierunku odchudzania aby pozostawic przestrzen wagowa. Ciezszy kierowca ma ten problem. R. Kubica skarzy sie na zbyt duza wage ciala i brak 10 kg, ktore niestety musza sie znalezc w samochodzie ale w roznych miejscach a nie w siodelku, gdyz jego ciezki tylek zamiast zciagac to wyciaga srodek ciezkosci. Jadac z KERS sam system jest tak zaprojektowany aby jak najmniej szkodzil rozlozeniu calkowitej masy. Niemniej jednak dociazenie samochodu jest wymagane. Aby zniwelowac ujemne skutki zlego balansu potrzebne sa kilogramy w innych miejscach. Niestety dolozenie jedynie 10 lub 12 kg nie przynosi efektu ale 22 kg to juz jest cos i na to wlasnie RK narzeka, brak tych 10 kg ktore siedza w jego skorze a nie przy "felgach" Dlatego zoptymalizowanie samochodu balastem z systemem KERS musi przekroczyc 605 kg min dopuszczalne i juz nawet 3 razy w dobrych magazynach wyczytalem ze BMW bazowo nie bedzie nigdy miec mniej niz 608-610 kg u Kubicy. Sadze ze nawet jutro bedzie 612kg minimalnej wagi. Wiec kalkulacje moga sie zmienic. Inna kwestia to zuzycie paliwa. Srednio przyjmuje sie zuzycie 10 rownych okrazen po tankowaniu ale tak obciazony samochod calkiem inaczej zuzywa paliwo przed i po 10 kolkach. Jesli BMW dotrzyma 30 go kolka to max ale pamietajmy ze strategia moze sie zmienic w czasie wyscigu i pierwsza wizyta w boksie moze nastapic po 12 okrazeniu na przyklad. Wg mnie Heidfeld ma dluzszy przejazd. pozdro


avatar
BigM

25.04.2009 21:57

0

Mniej więcej to próbowałem powiedzieć. Tylko chaotycznie.


avatar
skylinedrag

25.04.2009 22:04

0

Ciekawa strategia, u HEI skutkowała, ale to raczej podczas wizyt SC. Tu obawiam się, że tak zatankowane bolidy mogą być powodem szybszego zużycia opon i licho będzie przejechać 30 kółek na jednym komplecie gdy podłoże jest tak gorące a Sakhir należy do torów, gdzie hamulce i opony raczej mocniej się zużywają. Nie wiem co o tym myśleć.


avatar
downhiller

25.04.2009 22:10

0

mam pytanie czy jest szansa zeby kubica jechal na 1 pitstop?


avatar
fullbzikaaa

25.04.2009 22:13

0

199 rally_fun masz rację i zgadzam się z Tobą. Moje przypuszczenia jak będzie wyglądał wyścig napisałem, co by se ludziska nadzieji nie robili. BMW i Ferrarka będą raczej między sobą walczyć o miejsca 9 - 10 niestety. Ktoś już napisał, że BMW musi dogonić Ferrari i to się im w tym sezonie udaje.


avatar
skylinedrag

25.04.2009 22:16

0

Wydaje mi się, że jest ale niewielka szansa. Po 23-25 okrążeniu slicki są już starte niemiłosiernie i z kółka na kółko bolid pojedzie wolniej.


avatar
szymontaz

25.04.2009 22:33

0

JA sie ciesze ze BMW uzywa kers!W nastepnych latach rozwina go i bedzie pomocny w wyscigach.


avatar
szymontaz

25.04.2009 22:36

0

A tak wogole to na tak cieplym torze i ogolnie pogodzie to te oponki po tych 20 okrazeniach beda w strasznym stanie i jechanie na 1 pit stop nic nie da bo jak inni zjada po nowe opony to BMW bedzie jechalo 2 razy wolniej na tych zjechanych juz oponkach i nic nie zyskaja tylko straca!Taka taktyka na taki tor to bzdura!Mam nadzieje ze chociaz troche sie myle...


avatar
rafekf1

25.04.2009 22:43

0

Nam pozostają tylko matematyczne wyliczenia no i oczywiście obserwacje aktualnej formy kierowców, ich zespołów. Myślę, że większość z forumowiczów ma podstawowe pojęcie minimalnej wagi bolidu w f1..... z KERS-em, czy bez, wpływu możliwości zbalansowania auta w zależności od wagi kierowcy, użycia lub nie dopalacza czy też wpływu różnych czynników na zużycie i dobór opon i strategi wyścigu. Tak wiele czynników ma znaczenie i wpływ na końcowy wynik. To nie tylko 20 facetów jeżdżących kilkadziesiąt razy w kółko, który pierwszy .... To właśnie cała ta otoczka powoduje, że ten elitarny sport jest tak pasjonujący!! Wiele można przewidzieć a jeszcze więcej nie, jak to w sporcie bywa. Miejmy nadzieję, że matematyka jutro weźmie w łeb i Kubek zaliczy najlepszy wyścig w tym sezonie a same BMW za dwa tygodnie udowodni, że mimo wszystko są dobrym team-em i poprawki, które rzekomo mają wprowadzić umożliwią Robertowi walkę w ścisłej czołówce.


avatar
darecky3

25.04.2009 22:47

0

nie wiem ile prawdy w tej logice ale zdaje sie ze odwrotnie niz w Australii, miekkie opony sprawuja sie super dobrze w porownaniu do twardych. Twarde maja zazwyczaj to do siebie ze da sie na nich pojezdzic o wiele dluzej jesli dobrze zlapia temperature i straca pierwszy graining. Dobra praca zaczyna sie w tych temperaturach po jakims 10 kolku ale do tego kolka trzeba sie dobrze napracowac z balansem w tempie wyscigowym. Zazwyczaj agresywne strategie nie wykorzystywaly na maksa ich potencjalu bo pierwsze pit stopy zmienialy opony juz na 14-17 okrazeniu. Przypomnijcie sobie kilka wyscigow z poprzednich sezonow kiedy kierowca odmawial zmiany opon przy strategiach 3 pit stopow. teraz sa slicki ale tak naprawde to nie wiem czy wiele sie zmienilo z wytrzymaloscia opon. Mysle ze na twardych oponach do 22-25 kolek jest realne ale trzeba bedzie szanowac, zadnych przechamowan i jak najmniej tarek. Ale moze sie myle, tak sobie tylko gdybam i nawet czesto cos wygdybam


avatar
music

25.04.2009 22:48

0

zastanawia mnie ta metamorfoza Roberta w związku z KERS - dziś dziennikarzom powiedział, że gdyby nie KERS ich straty do czołówki byłyby jeszcze większe (choć już w Chinach na podobnym torze doktor Mario stwierdził, że Kubicy nic nie daje KERS). Do tego Robert w kilku wcześniejszych wypowiedziach zmienił front na temat KERS choć znamy jego opinie na ten temat już od pół roku. Nie miał w sumie okazji przetestować systemu w wyścigach więc skąd ta zmiana? Moim zdaniem jest to odgórna wytyczna BMW. Kierowcy choćby nie wiem co mają chwalić KERS. PR i tyle. BMW największy zwolenik KERS w sumie na głupka wyszedł, że tylko HEI go używa choć najbardziej za tym przepisem lobbowali wprawiając w zakłopotanie i problem resztę zespołów. Kubica jest teraz zwolennikiem KESR bo mu odgórnie kazano, bo BMW walczy o miano jedynego dostawcy KERS dla F1. Ot biznes i polityka.


avatar
marrkj

25.04.2009 22:55

0

Pamiętajmy też że batalia toczy się o głównego dostawcę kers w następnym sezonie czyli jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze


avatar
Lilka

25.04.2009 22:56

0

E tam może tak źle nie będzie... Robert ma KERS więc na starcie może coś zyska. Nie sądzę, aby ich bolid był na tyle wolny, że będą tracić po kilka sekund na okrążeniu. Patrząc na wyniki treningów i ich czasu to może być nawet nieźle. I wcale ta taktyka nie jest zła...Nie mówię tu o wypadkach losowych czyli o SC, ale jaki oni mieli inny wybór ? Opony może nie będa takie zjechane, W końcu musze przejechać tylko około 30 okrążeń na twardych oponach. Nie zapominajmy, że wielu kierowców narzekało na parę rzeczy po kwalifikacjach. Weźmy sobie na przykład takiego Trullego, który boi się o swoje hamulce, takiego Glocka, który ma problemy z przyczepnością... a ilu kierowców nie wypowiadało się otwarcie o swoich problemach ? Nikt nie wie, ale na pewno jeszcze ktoś tam ma jakieś inne kłopoty. Mam tylko nadzieję, że bolid Kubicy nie zacznie płonąc, tak jak było podczas sesji kwalifikacyjnej. Pozdrawiam i życze więcej optymizmu. Jutro może być wielki dzień ... pierwsze punkty Roberta...


avatar
darecky3

25.04.2009 23:03

0

213. Lilka z calym szacunkiem ale pierwsze punkty i wielki dzien moze miec Force India. Ja wolalbym pierwsze podium dla RK ...hehe


avatar
feels3

25.04.2009 23:14

0

wiecie dokladnie kto jedzie z KERS a kto nie?


avatar
maslo274

25.04.2009 23:18

0

Moim zdaniem, znajac rowna jazde Roberta sa nawet spore szanse na pierwsze punkty. Co bedzie ciekawe to bezposrednia rywalizacja z Heidfledem - ciekawe kto lepiej zacznie? Pogoda napewno nic mu nie pomoze. Sa wielke szanse ze zawodnicy przed nim maja tendencje wypadniecia, kolizji, nieukonczenia rajdu- oby tylko Robert bez problemu dojechal


avatar
kaskader10

25.04.2009 23:19

0

Kierowcy teamu BMW są bardzo mocno zatankowani wieć mi się wydaje że pojadą na jeden pidstop


avatar
GKT

25.04.2009 23:34

0

KUB jest jutro najcięższy, więc po pierwsze MUSI na start założyć twarde opony. Po drugie - mając tyle paliwa i twarde opony - MUSI jechać jak najdłuższy odcinek, ale moim zdaniem nie oznacza to, że jedzie na 1 pit stop, bo na pustyni na miękkich gumach można pojechać najwyżej kilkanaście kółek. Zatem uważam, że dwa ostatnie, maksymalnie krótkie odcinki pojedzie jak najlżejszym bolidem i wtedy oczywiście oba na miękkich oponach. A swoją drogą, to czy "szczęściarze", którzy nie weszli do Q3 koniecznie muszą dotrzymać zadeklarowanej wagi? Czy ktoś z Was zna dokładnie ten nowy przepis?


avatar
rafekf1

25.04.2009 23:34

0

Może pojadą na 1pit stop .... tylko czy oponki wytrzymają !!????


avatar
dyeka

25.04.2009 23:36

0

BMW da rade!


avatar
darecky3

25.04.2009 23:40

0

218 GKT odpowiedz brzmi: musza, tylko kto to sprawdzi?


avatar
rafekf1

25.04.2009 23:49

0

do GKT. Wszyscy "szczęściarze" łącznie z pierwszą 10-tką muszą trzymać się minimalnej wagi bolidu + kierowca, czyli 605 kg. Nieważne, czy z KERS-em, czy bez. Jedynie uczestnicy Q3, czyli pierwsza dziesiątka na starcie do niedzielnego wyścigu ma obowiązek rozpocząć go z taką ilością paliwa z jaką ukończyli kwalifikacje. Cała reszta kierowców może dowolnie, wg własnej strategi zatankować bolid.


avatar
Horosz

25.04.2009 23:51

0

Robert ma przed sobą Nakajimę!!! Niedobrze bo takiego kierowcę to jest bardzo niebezpiecznie wyprzedzać.


avatar
feels3

25.04.2009 23:53

0

chłopaki ponawiam pytanie, gdzie można sprawdzić kto jedzie z KERS a kto nie?


avatar
maslo274

26.04.2009 00:04

0

feels3 - Z tego co sie orientuje to Kers maja: BMW sauber, Jeden kierowca Ferrari, Renault i to wszystko Mclaren chyba w tym wyscigu bez, a moze i z Kersem.


avatar
rafekf1

26.04.2009 00:05

0

224. feels3 ... dobre pytanie. Mniej więcej wiem kto jutro pojedzie z KERS-em. Ale gdzie to sprawdzić, to już nie wiem ;(


avatar
rafekf1

26.04.2009 00:09

0

225 maslo274 .... a z tego co ja wiem, to chyba KERS-a mają obaj kierowcy Ferrari, czy Mcl też, to nie mam pewności ale chyba obaj mają. W Renault i BMW - wiadomo.


avatar
feels3

26.04.2009 00:18

0

pytam bo analizuje ile BMW może przeskoczyć w przod na starcie i pozniej ;)


avatar
Niespokojny

26.04.2009 00:25

0

Odnośnie tankowania bolidów na wyścig (oczywiście tych od 11 do 20 miejsca startowego, bo pierwsza dziesiątka- jasne chyba)...,a więc,czy ktoś może pamieta dlaczego Kubica w GP Chin startował z alei serwisowej???!!!


avatar
darecky3

26.04.2009 00:30

0

oj chlopcy chlopcy. Strategie tankowania mozna sobie ustalic po kwalu poza pierwsza dziesiatka ale przed zadeklarowaniem. Zadeklarowana waga jest nie do zmiany do startu. Ludzie!!!! Na milosc boska!!!!


avatar
feels3

26.04.2009 00:32

0

@Niespokojny - bo dotankowali bolid


avatar
rafekf1

26.04.2009 00:34

0

229 Niespokojny .... bo chłopcy z BMW pokapowali, że to będzie mokry wyścig więc zmienili mu oponki i strategie w ogóle.


avatar
rafekf1

26.04.2009 00:36

0

ale do końca nie wiem jak to było, bo oglądałem dopiero od 12 kółka ..... zaspało mi się ;(


avatar
Niespokojny

26.04.2009 00:39

0

231. feels3 - dzięki ;-)


avatar
Niespokojny

26.04.2009 00:40

0

232. rafekf1 -również, dziękuję :-)


avatar
Niespokojny

26.04.2009 00:45

0

@rafekf1- było dokładnie tak, jak napisał 231. feels3 ,a co jest jedocześnie odpowiedzią na pytanie: "czy "szczęściarze", którzy nie weszli do Q3 koniecznie muszą dotrzymać zadeklarowanej wagi?" :-)


avatar
feels3

26.04.2009 01:07

0

tak przy okazji, Ferrari calkiem niezle, szczegolnie biorac pod uwage naprawde mocno dotaknowane bolidy


avatar
dejwnml

26.04.2009 01:22

0

-Sorry Team -Save fuel. To był dialog. Haha


avatar
GKT

26.04.2009 01:25

0

Dzięki wszystkim za wyjaśnienia nt możliwości dotankowywania bolidów po kwalifikacjach.


avatar
rafekf1

26.04.2009 01:30

0

237 feels3 ... wszyscy się poprawiają poza BMW .... stopniowo, powoli ale się poprawiają. Mam tylko nadzieję, że ta opieszałość BMW jest spowodowana tym, że uznali iż lepszy efekt osiągną poświęcając więcej czasu na modernizację bolidu aniżeli mieli by to zrobić szybko a niedokładnie !! Jeśli tak nie będzie, to podejrzewam, że cierpliwość kibiców a przede wszystkim RK może zostać wystawiona na poważną próbę i zmiana team-u przez Roberta może nastąpić jeszcze w tym sezonie!! Cóż, pożyjemy, zobaczymy.


avatar
lukaszw4

26.04.2009 08:37

0

Jeśli Kubica wyprzedzi japońskeigo samuraja, to pojedzie spokojnie do przodu i będzie uciekał, a Heidfeld będzie wstrzymywał Piqeta i Webbera.


avatar
Troker1979

26.04.2009 08:50

0

Przy tak zatankowanym bolidzie webber szybko dogoni kubice i nicka i długo go nie utrzyma za sobą mimo użycia kers. Będzie zbyt wolny a na tym torze jest naprawdę dużo miejsc do wyprzedzania. Może być problem też z piruetem bo jest lżejszy ma kers i szybszy samochód. Chyba że tempo wyścigowe bmw i renualt nie będą się zasadniczo różnić co jest możliwe. Jeżeli kub ma na pokładzie tyle paliwa co deklaruje zespół to na pewno jedzie na jeden pit stop. O opony się nie boje. Treningi pokazały że spokojnie można na nich przejechać dużo okrążeń. Zawodnicy w treningach wyjeżdzali na stinty po kilkanaście kółek a opony po tym nie wyglądały wcale tragicznie. Zapytam jeszcze raz. czy kubica faktycznie musi mieć na pokładzie tyle paliwa co deklaruje? Czy to dżentelmeńska umowa? czy też może precyzują to przepisy? Przecież tak naprawdę nie da się tego sprawdzić? Kierowca może zawsze przecież zjechać szybciej niż ma to zaplanowane. Takie małe kłamstewko może być elementem strategii. Bolidów spoza 10-tki chyba juz nie ważą? Dlatego waga zadeklarowana. Chuba że kłamać nie wybada. Myślę tu o aferze z hamiltonem i jego zespole. Z drugiej strony f1 to nie szermierka.


avatar
marekjaz

26.04.2009 09:14

0

Ktoś tu wyżej napisał że bolidy od 11 miejsca w dół deklarują ilość paliwa i taka ma być. Jednak pamiętam, że nasi komentatorzy mówili że jest to taka umowa i nie jest weryfikowana,


avatar
TrueVanDal

26.04.2009 09:14

0

Ta strategia BMW może i im coś da ale mimo wszystko martwię się o opony. Widać, że jadą na jeden pit, inaczej by tyle paliwa nie lali. Najgorsze jest to, że Kubica dzisiaj w wyścigu raczej nic ciekawego nie pokaże (to samo Heidfeld). IMO raczej będą przepuszczać szybszych (co oczywiście po wyścigu kilka osób skomentuje negatywnie). Do tego start, jeśli BMK-i nikogo nie łykną to w "równej walce"na torze ani Kubica ani Heidfeld raczej nie wyprzedzą lżejszych kierowców (jeśli już zyskają pozycje to tylko przez strategię). Osobiście uważam, że 8 miejsce dla Kubicy dzisiaj to będzie bardzo dobry wynik (choć oczywiście dalej żenujący dla niego jak i zespołu) a i nie wiadomo czy w ogóle realny. Co do "czuba" to choć typowałem na pierwszym miejscu Button'a to chyba jednak Vettel może wygrać. Na pewno będzie ciekawie. Pozdro.


avatar
masaj

26.04.2009 09:29

0

243. @marekjaz Naszym komentatorom to bym zbytnio nie wierzył. Jak dla mnie więcej przemawia za tym, że zadeklarowana ilość obowiązuje. Inaczej jej podawania nie miałoby sensu większego sensu, i co ważniejsze zawodnicy z początku drugiej dziesiątki znając ilość paliwa zawodników z końca pierwszej dziesiątki mieliby nad nimi przewagę strategiczna.


avatar
BigM

26.04.2009 09:39

0

To dlatego się wczoraj Kubi palił dwa razy, bo ćwiczyli zalewanie pod korek. Miało wejść jeszcze z pół literka po pobujaniu bolidem.


avatar
jaro m6

26.04.2009 09:48

0

wiecie może ile czasu zajmie przejazd przez aleję servisową?????


avatar
jacenat

26.04.2009 10:03

0

Moim skromnym zdaniem Kubica wyjedzie z Azji bez punktu. On po prostu nie ma się czym ścigać, Jego jedyna taktyka to korzystanie z błędów rywali i tylko przy dużym zagęszczeniu tego typu zdarzeń ma szanse na jakąkolwiek zdobycz punktową. A ponieważ rusza w strefie Nakajima i mistrz jazdy figurowej Piquet to może się zdarzyć, że oberwie od nich na pierwszym zakręcie i będzie po emocjach. Taki to los zgotowało mu BMW przygotowując "genialny" dopracowany przez półtora zwykłego sezonu przygotowawczego bolid.


avatar
pz0

26.04.2009 10:04

0

Jak będzie burza pisakowa to założą opony przejściowe czy pełne deszczówki? :-)


avatar
BigM

26.04.2009 10:09

0

Jeśli naprawdę będzie "pisakowa" ;-) to muszą zabrać tornistry.


avatar
porsche1

26.04.2009 10:21

0

Ile kg paliwa jest potrzebne do wykonania 1 okrążenia w Bahrajnie ?


avatar
Marti

26.04.2009 10:25

0

@244. TrueVanDal : >>>Ta strategia BMW może i im coś da ale mimo wszystko martwię się o opony. <<< Miękkie w bolidzie Kubicy na pewno długo nie wytrzymają, dlatego watpię, aby strategia na jeden stop się sprawdziła. @ 248. jacenat : >>>Moim skromnym zdaniem Kubica wyjedzie z Azji bez punktu. <<< Też tak uważam ;/


avatar
jareklykos

26.04.2009 10:36

0

No to Kubica znowu najcięższy


avatar
Slaweczko

26.04.2009 10:38

0

Ludziska...co wy tak z tą zmianą ilości paliwa po zadeklarowaniu. Nie oglądaliście poprzedniego wyścigu???? Jak ktoś tuż przed wyścigiem zmieni zadeklarowaną ilość paliwa to startuje z Pit Line!! Tak było z Robertem w GP Chin.


avatar
hot dog

26.04.2009 10:49

0

244. TrueVanDal Moze Kubica nie bedzie chcial "przeleciec" Trullego bo jest to dosyć trudne ale ma przed soba jeszcze kilku kandydatow. Tak na poważnie myślę ze podczas piątkowych testow BMW przygotowywało sie właśnie na taka strategie tak wiec wydaje sie ze wiedza ze jest to ich jedyna szansa na cokolwiek;-)Jednak nie liczyl bym na fajerwerki w ich wykonaniu...


avatar
jaro m6

26.04.2009 10:51

0

bmw w tym sezonie ma dobre strategie na wyścig, więc mysle że i dzisiej wiedzą co i jak. Mogą tylko w przejeździe na jeden pitstop liczyć na punkty, myslę o jednym no dwa to wszystko co mogą zdobyć.Co do SC to zawsze może się coś ....... nawet na tym torze.


avatar
sivshy

26.04.2009 10:53

0

@pz0: Raczej pełne deszczówki, które i tak mogą mieć i tak problem z odprowadzaniem piasku ;] Btw, jest coś takiego jak sandplaning? ;]


avatar
pietrasek

26.04.2009 10:54

0

Co do paliwa to zgadzam sie z komentarzem 254 jezeli taka wage deklarują to z taka musi ruszyc...uwazam ,ze Robert na starcie nikogo nie wyprzedzi ,zwłaszcza Nakajime ...który jest lżejszy ale chyba też ma troche lepszy bolid .Za to może dojść do wypadku ,w którym ucierpi KUB i raczej do mety nie dojedzie...Co do zwycięzcy do któryś z TOYOTY albo Vettel


avatar
jaro m6

26.04.2009 10:55

0

hot dog -właśnie oni chyba od początku wiedzieli że nie wejda do Q3 i testowali ustawienia na 1 pit.


avatar
jaro m6

26.04.2009 11:01

0

pamietajmy że KUB ruszy z kersem więc zobaczymy czy z tą wagą troche prądu mu pomoże


avatar
pesymista

26.04.2009 11:04

0

Mam tylko nadzieje, że się tam nie pozabijają tzn. Kazuki, Kubica, Piquet... mieszanka wybuchowa ostatnimi czasy :/


avatar
niebowid

26.04.2009 11:06

0

mysle taktyka Bmw ustawiajaca 2 bolidy na 1 pitstop jest bledem,jeden z kierowcow powinien jechac bardzo lekkim bolidem na 3 pitstopy,ale teraz to juz musztarda po obiedzie...


avatar
bulekf1fan

26.04.2009 11:10

0

wszyscy skupoiamy sie na starcie a nik nic niemowi o pierwszym zakrecie jest wolny ciasny i moze dojsc do male stuczki zprzodu stawki ham button vettel i 2 toyoty beda bronic pozycj na naciski tych kierowcow co napisalem moze tam kubica zyskac kilka poycji jak dojdzie do jakis kolizji


avatar
kalou2

26.04.2009 11:18

0

INFORMACJA Z OSTATNIEJ CHWILI - jest duże prawdopodobieństwo burzy piaskowej - chyba nie musze pisac co to oznacza


avatar
niebowid

26.04.2009 11:18

0

Jak myslicie czy to moze byc ostani wyscig Piqueta w f1?a jak tak to kto go zastapic moze?


avatar
pz0

26.04.2009 11:21

0

257. sivshy - jest, znam z własnego doświadczenia. Jechałem na rowerze z dość stromej górki, na dole był ostry zakręt i było tam sporo piachu. Nie polecam. Samochodem jeszcze mi się chyba nie zdarzyło, ale pewnie też możliwe.


avatar
5kubicomaniak

26.04.2009 11:22

0

KUBICA NAJCIĘŻSZY.ALE ZWAŁA.PEWNIE JEDZIE NA JEDEN PIT STOP.STAWIAM ŻE BĘDZIE 6.


avatar
Bmw-Sauber_fan

26.04.2009 11:31

0

264. kalou2- gdzie to wyczytales??


avatar
Marti

26.04.2009 11:33

0

264. kalou2 - gdzie tak podają? "Moje" źródło pisze tylko o słabiutkim wietrze


avatar
kalou2

26.04.2009 11:52

0

na f1.zone


avatar
Troker1979

26.04.2009 11:52

0

sławeczko w Gp chin robert po zmianie zadeklarowanej ilości paliwa startował z pit lane bo w ostatniej chwili zespół zdecydował dolać mu paliwa ze względu na warunki atmosferyczne. Tu chodzi o to czy teraz ma tyle paliwa w baku co zadeklarował? A


avatar
kalou2

26.04.2009 11:53

0

na f1zone.pl"


avatar
kalou2

26.04.2009 11:54

0

jak jest burza piaskowa to dobrze ze ma duzo paliwa bo zapewne sporo okr pojado za SC


avatar
Marti

26.04.2009 12:01

0

:-D :-D jasne


avatar
darecky3

26.04.2009 12:17

0

273 kalou2 podczas burzy piaskowej grzecznie sie wszyscy zatrzymuja ale tym razem w garazach. SC co najmniej na 2 okrazenia przed zjazdem i czekanko. Zadnego ruchu na torze. Prawdopodobienstwo odwolania wyscigu w czasie burzy piaskowej wieksze jak w Malezji. Czyli burza piaskowa i po ptokach, do domu. A tak nawiasem mowiac nie ma zjawiska sandplaning, jest po prostu uslizg i tyle, nie ma plyniecia tylko slizganie i totalna ruina opon. Na zapiaszczony tor nie wprowadza sie zadnych deszczowek, to nie sa piaskowki czy jak to tam nazwac. Na suchym torze deszczowka jest totalnie zrujnowana po 3 okrazeniach. Skad wam takie bzdety przychodza do glowy?


avatar
leo_

26.04.2009 12:18

0

Moim zdaniem, deklarowana ilość paliwa , to deklarowana. Umowa dzentelmeńska, i juz. Natomiast to nie przeczy temu, że jezeli dolejesz paliwa przed samym wyścigiem, to niezależnie od tego ile deklarowałeś po kwalach, dostajesz karę. Moim też zdaniem, Kubica pojedzie raczej na 2 pity: np po 30 i po 45 kółku.


avatar
fazji

26.04.2009 12:19

0

kalou2 - jak bedzie burza piaskowa to wyścig sie nie odbędzie


avatar
fazji

26.04.2009 12:23

0

kub i hei jadą na jeden pit i bardzo dobrze ja uwazam że to jedyne wyjśie co może im dać naprawdę wysokie miejsce. Moim zdaniem wiele nie dojedzie do mety z powodu temperatury oby bmw wytrzymało


avatar
Vysogota

26.04.2009 12:34

0

Jak ktoś chce wiedzieć kto jedzie z kersem: http: //f1 zone.pl/ news/960/bahrajn_ osiem_razy_kers.html


avatar
Vysogota

26.04.2009 12:36

0

a i na oficjalnej stronie f1 reż piszą że burze piaskowe wciąż możliwe


avatar
Vysogota

26.04.2009 12:55

0

Pikuś już przyjechał na tor Skylinem ale starszy prowadził, ciekawe dlaczego? ;]


avatar
Slaweczko

26.04.2009 13:09

0

271. Troker1979..... A skąd ktokolwiek na tym forum może to wiedzieć, czy Kubica ma tyle paliwa co zadeklarował. Dowiemy się wszyscy na starcie. Też znaleźliście sobie temat do dywagacji. Dżentelmeńskie umowy itd..... Tu jest regulamin i tylko on się liczy. To jest walka o najwyższe trofea i dużą kase.


avatar
greg11

26.04.2009 13:11

0

No to pięknie dwie cysterny BMW na torze !!! Będzie ciekawie ????


avatar
AntyKubica

26.04.2009 13:15

0

ubica do boju!!!!! Pokaż, że masz "nabiał". Wygraj to dla nas, twoich wiernych kibiców. Pokaż swoją mistrzowską klasę!!!!!!!!!!! Polska husaria walczy. Precz z niemieckimi sabotażystami. Zostawcie nam Roberta, najlepszego sportowca 2008 roku. Błagamy o kilka neutralizacji, burze piaskową, z 10 awarii innych bolidów. Robert na mistrza!!!!!!!!!!!


avatar
Vysogota

26.04.2009 13:28

0

284 hahaha kaftan ci się poluzował?


avatar
onetent1

26.04.2009 13:30

0

chyba jednak na 35 okrążeń. Przepraszam jawiemwszystko.


avatar
KiCe

26.04.2009 13:55

0

Boze kto pozwolil Zientarskiemu komentowac?! W ogole kto dal polsatowi prawa do transmisji?! Toz to stacja wodolejcow i reklam...


avatar
kris-07

26.04.2009 14:00

0

wypowiedzi kubicy na temat zespolu i heidfelda sa nie na miejscu " nick zawsze moze powalczyc o punkty " i smiech . kibicuje kubicy ale koles mnie wkurza tymi wypowiedziami . zwsze winny team nigdy on . normalnie narcyz


avatar
AntyKubica

26.04.2009 14:23

0

Robert na czele hura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. O pomyłka odwróć tabele Robuś dziewczynka na czele


avatar
dziarmol@biss

26.04.2009 15:43

0

Mam taką prośbę do admina o banowanie trolli którzy oprócz swoich frustracji niczego nie wnoszą do dyskusji :-)


avatar
pz0

26.04.2009 16:23

0

275. darecky3 - nie wiem czy zauważyłeś, ale te wszystkie sandplaningi i deszczówki na piasek to było wszystko pisaliśmy z siwszym dla jaj. Chociaż może się znaleźć paru którzy to podchwycą, może jednak lepiej nie wychylać się z takimi durnymi komentarzami.


avatar
jawiemwszystko

29.04.2009 19:38

0

onetent1 - ach, ja sie nie gniewam :) Ja po prostu wiem wszystko :) KiCe - uważaj, bo ja jestem fanem Sokoła i Borowczyka kris-07 - również kibicuję Kubicy (i oczywiscie Force India :P), ale publiczne nazywanie kumpla z teamu fuksiarzem - to nie po bożemu. I dlaczego on sie wiecznie drapie po nosie na wizji??? AntyKubicy nie komentuje


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu